Frakt og retur

Frakt og retur

1. Levering m.v.  

Varen fremsendes normalt som postpakke med eller uten sporing, såfremt ikke annet er avtalt.

Vi sender kun varer til adresser i Norge såfremt det ikke er gjort særskilt avtale om noe annet i forbindelse med bestilling.

Vi sender varer minst én gang i uken, utover dette kommer fremsendelsestiden på 2-4 virkedager, avhengig av hvor du bor i landet.

Vi tar forbehold om forsinkelser i ferieperioder. Hvis forsinkelsen skyldes at en vare ikke er på lager innen en uke, vil vi ta kontakt og høre om du ønsker dellevering. Resterende varer vil i så fall bli sendt deg fraktfritt.

Ved behov for rask levering ber vi deg ta kontakt med oss før du bestiller. Det samme gjelder hvis varene skal hentes i våre utsalg eller hos våre agenter.

Frakt og evt. andre forsendelsesutgifter fremkommer i nettbutikkens kasse.

2. Feilleveringer eller transportskader
Vi anbefaler at du ved mottak av varen undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den er blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

Hvis varen har mangler, er skadet eller ellers ikke samsvarer med bestillingen, ber vi deg kontakte oss snarest, jfr pkt 3.
 

3. Reklamasjon og garanti.
Reklamasjonsrett er i henhold til kjøpslovens bestemmelser.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen. Vi vil deretter kontakte deg om hvordan reklamasjonen skal finne sted.

Reklamasjonsretten gjelder ikke normal slitasje eller feil som følge av uforsvarlig eller unormalt bruk.

4. Retur
Hvis en vare skal returneres, er det du som står for risikoen ved returfrakten. Husk derfor å sende varen godt emballert, helst i originalemballasjen. Vi anbefaler at du benytter Posten.

NB! Vi innløser ikke pakker sendt i oppkrav!

Etter avtale kan varer også ofte leveres inn til våre utsalg.

Husk å legge ved kjøpsbevis (kvittering, ordrebekreftelse e.l.) samt en beskrivelse av hvorfor du returnerer. Ved angrerett skal angrerettskjema være utfylt og lagt ved.

Hvis returen skyldes en berettiget reklamasjon (se pkt 3), vil vi dekke returporto. Kontakt oss på forhånd, så vil du motta en ferdig frankert pakkelapp.

Ved bruk av angrerett må varen og originalemballasjen være i uforandret stand når den returneres. Alle eventuelle tilbehør skal også medfølge ved retur. Om du angrer hele ditt kjøp og sender alt tilbake, så tilbakebetaler vi hele beløpet du har betalt inklusive frakt og eventuell betalingsavgift. Ved delvis retur (dvs at du ikke benytter deg av angrerett for alt du har bestilt) tilbakebetales ikke frakt eller betalingsavgift.

Husk å oppgi navn og adresse samt kontonummer for eventuell tilbakebetaling.

Hvis bestillingen ikke hentes på ditt lokale postkontor, og sendes i retur av posten, får kunden kun tilbakebetalt varens verdi.

5. Tilbakebetaling
Tilbakebetaling av penger i forbindelse med retur vil utelukkende finne sted til bankkonto. Vær derfor nøye med å oppgi korrekt kontonummer samt navn og adresse.

Tilbakebetalingen skjer normalt innen 14 dager etter vi har mottatt og verifisert din retur. Tilbakebetaling ved retur til våre utsalg skjer umiddelbart og i form av kontanter dersom returen er berettiget.