Israel og det jødiske folk

Liste Rutenett
Vis:
Sorter etter:
This book explores the relationship between Christian faith and Jewish identity from the perspective of three Jewish believers in Jesus living in eastern and central Europe before WW1: Rudolf Hermann (Chaim) Gurland, Christian Theophilus Lucky (Chaim Jedidjah Pollak), and Isaac (Ignatz) Lichtenstein. They were all rabbis or had rabbinic education, and were in different ways combining their ..

Kr 249,00
Uten MVA: Kr 249,00
Basert på 0 omtaler.
Chosen To Follow er en samling av artikler relatert til historien og teologien til jøder som tror på Jesus (Yeshua). Hvilken rolle hadde de i den første kirke og hvordan relaterte de til andre jøder i antikken.  Dette og mer kan du lese om i denne boka. Det er 15 ulike bidragsytere i boka. Boka er publisert i forbindelse med 30 års jubileumet til Caspari Center i Jerusalem. Bok..

Kr 249,00
Uten MVA: Kr 249,00
Basert på 0 omtaler.
Da byen ble stille Dette er fortellingen om Tromsøs jødiske befolkning fra 1910 og fram til 1945. Denne nordligste gruppen av jøder i verden, ble nesten helt utryddet under tyskernes okkupasjon i Norge. Dette var en befolkningsgruppe som ble godt sosialisert i byen. De deltok etterhvert i hele samfunnslivet, både i næringsvirksomhet, i kultur, som idrettsfolk og i religiøse og sosiale sam..

Kr 395,00
Uten MVA: Kr 395,00
Basert på 0 omtaler.
Tidlig en sommerdag mens jeg var i dekning hos en frelsesoffiser i Haag, kom kontakten min tidligere enn vanlig.  "Ernie, jeg har dårlige nyheter. Hetty er blitt arrestert" Jeg klarte ikke å forholde meg til det han sa. Jeg ville ikke. Å gjøre det, ville være det samme som å godta at det var sant....  Jeg sank ned åp gulvet og så opp på ham, vettskremt. "Jeg er helt alene," gråt..

Kr 198,00
Uten MVA: Kr 198,00
Basert på 0 omtaler.
Den store løgnen   Myten om den jødiske verdenssammensvergelse og de såkalte «Zions vises protokoller»   FORTIDENS ONDSKAP I EN NY TID…   Gjennom det meste av vårt århundre har skriftet «Zions vises protokoller» blitt brukt som «bevis» av dem som mer eller mindre systematisk har deltatt i forfølgelsene av det jødiske folk. Selv om skriftets..

Kr 10,00
Uten MVA: Kr 10,00
Basert på 0 omtaler.
For jøde først - Bibelens profetier om Israel og folkene. Bibelens profetier om Israel og folkene har alltid påkalt spesiell interesse hos troende Bibellesere. Profetiene er imidlertid ikke lette å forstå, og den stadige debatten omkring dem viser ofte stor uenighet bland leg og lærd.  For å få større klarhet over disse spørsmål ble det sommeren 1975 arrangert et "Israel-seminar" på ..

Kr 10,00
Uten MVA: Kr 10,00
Basert på 0 omtaler.
Forrådt er en gripende beretning om en familie som blir prøvet på sin innbyrdes kjærlighet fordi de møter lidelsene i en tragisk og historisk konflikt.  For hva føler du, og hva gjør du når du er 50, fremgangsrik på alle livets områder, ortodoks jøde, og din 21-årige datter kommer og forteller at hun tror på Jesus? Som svar på sin datters innstendige oppfordring begynner forfattere..

Kr 98,00
Uten MVA: Kr 98,00
Basert på 0 omtaler.
Hellig land - evig strid? gir en innføring i bakgrunnen for konflikten mellom israeleerne og palestinerne. Boken inneholder møter med ulike grupper mennesker i de to samfunnene i dagens situasjon, en gjennomgang av den historiske utviklingen, og en analyse av hva det betyr at et land er hellig. "Når du står på fjelltoppen omtrend der Abraham ble lovet at hans etterkommere skulle få bo i lan..

Kr 150,00
Kr 198,00
Uten MVA: Kr 150,00
Basert på 0 omtaler.
Omtale fra Hermon: Mange milliarder mennesker over hele planeten har hørt om Jesus Kristus, forkynneren fra Nasaret. Men hvor mange har muligheten til å følge i Hans fotspor og besøke stedene i Det hellige land? Denne boken gir leserne denne muligheten uansett om de planlegger å besøke Israel eller ikke. Det er en reisehåndbok både for deg som kan dra dit, og deg som ikke kan. Leserne f..

Kr 198,00
Kr 398,00
Uten MVA: Kr 198,00
Basert på 0 omtaler.
Ikke noe annet navn   «Det er ikke frelse i noen annen, for i hele verden er det blant mennesker ikek gitt noe annet navn som vi kan bli frelst ved.» - Slik talte jøden og Jesus-disippelen Peter for 1950 år siden (heftet er trykket i 1981).    Ordene hans ble avvist av Det høye råd i Jerusalem. Men mange tusen jøder så det annerledes og kom til tro ved..

Kr 10,00
Uten MVA: Kr 10,00
Basert på 0 omtaler.
Omtale bak på boka:  "Oskar Skarsaune's In the shadow of the temple is outstanding and will not only serve well the general reader, for whom the auther writes, it will also serve well the scholar and student alike. Skarsaune has produced a gem that deftly lays out the major events, institutions, beliefs and figures of Judaism of late antiquity and how they shaped early Christianity. Th..

Kr 249,00
Uten MVA: Kr 249,00
Basert på 0 omtaler.
Israel og misjonen   Hvordan har apostlene og den første menighet oppfattet Jesu misjonsbefaling? Omfattet den også Israel, deres eget folk?   Biskopen i Agder, Erling Utnem, har i mange år engasjert seg i debatten om israelsmisjonens berettigelse. I heftet «Israel og misjonen» tilbakeviser han kritikken mot denne misjonen ut fra grundig bibelstudium , og han svarer et..

Kr 10,00
Uten MVA: Kr 10,00
Basert på 0 omtaler.
Omtale bak på boka:  "This is a first-rate contribution by top scholars to our understanding of Jews who believed in Jesus during the first few centuries of Christianity. Not only does the volume address in depth the many complexities of the historical, social, literary and religious aspects of Jewish believers in Jesus, it also admirably engages the very construction of scolarship on ..

Kr 150,00
Kr 295,00
Uten MVA: Kr 150,00
Basert på 0 omtaler.
"Vores jødiskhed er ikke noget, der kan forhandles om. vi kan selvfølgelig lyve og sige, at vi ikke er jøder, men jødiskheden er nu engang noget, vi er født ind i, det er vores eksistens. På en måde er det som en graviditet: Man er ikke en lille smule gravid, og vi er ikke en lille smule jødiske. Enten er man jøde, eller man er det ikke". Sådan siger en Jesus-troende jøde- Og giver dermed s..

Kr 5,00
Uten MVA: Kr 5,00
Basert på 0 omtaler.
Det finnes flere bønnebøker for barn, men i denne boka lar vi barna selv komme til orde med sine bønner - i ord og med tegninger. Bønnene og tegningene er laget av barn i fire verdensdeler. De fleste er gjengitt både i håndskevet original på barnets eget språk og i trykt oversettelse. Gjennom det ønsker vi å gi små og store en opplevelse av at de inngår i Guds verdensvide kirke, og samtidig..

Kr 50,00
Kr 249,00
Uten MVA: Kr 50,00
Basert på 0 omtaler.