Salgsbetingelser
for Misjonsbutikken Tabita (sist endret 22.11.13)
Kjøpsvilkårene kan bli endret uten forvarsel.
1. Generelt
Her finner du våre betingelser for salg til forbrukere gjennom nettbutikken vår. Vi anbefaler at du leser gjennom disse betingelsene. Når du bestiller fra nettbutikken vår må du godta disse betingelsene.
Om Misjonsbutikken Tabita.
Misjonsbutikken er Den Norske Israelsmisjons salgskanal for produkter fra Israel og andre produkter som vi finner naturlig å selge.
Overskuddet fra salgsvirksomheten går til Den Norske Israelsmisjons arbeid.
2. Bestilling
Våre produkter kan kjøpes gjennom vår nettbutikk www.tabita.no, gjennom våre agenter og i våre utsalg i Oslo, Kristiansand og Bergen. Vær oppmerksom på at våre utsalgssteder ikke nødvendigvis har samme produkter inne til enhver tid som vises i nettbutikken.
Du kan også sende e-post til post@tabita.no eller ringe inn din bestilling til 404 32 455.
3. Partene
Selger («vi») er Den Norske Israelsmisjon gjennom sin salgsavdeling Misjonsbutikken Tabita.
Kjøper («du») er den person som foretar bestillingen.
4. Priser
Alle priser i nettbutikken er i NOK og inkluderer merverdiavgift. Frakt og evt andre utgifter forbundet med kjøpet blir oppgitt sammen med totalsummen før du godkjenner kjøpet i nettbutikken.
Tilbuds- og kampanjepriser gjelder kun aktuell tilbudsperiode.
Prisene kan endres uten varsel, men det er prisen som er oppgitt i nettbutikken på bestillingstidspunktet som gjelder for det enkelte kjøp. Denne prisen vil også være oppgitt på ordrebekreftelsen.
Vi reserverer oss for prisfeil. Ved åpenbart feilaktig pris eller beskrivelse forbeholder vi oss retten til å annullere ordren. Vi vil i så fall ta kontakt med kjøper på forhånd.
Vi har for øyeblikket ikke mulighet til å sende bestillinger til utlandet.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når vi har mottatt din bestilling.
Merk at i utgangspunktet er det ulovlig for personer under 18 år handle på nett. For at en slik bestilling skal være gyldig må vi ha godkjennelse fra foresatt og bestiller må være fyllt 15 år. Denne sendes på forhånd til post@tabita.no og må bekreftes av oss før kjøpet kan finne sted.
6. Ordrebekreftelse
Når vi har mottatt din bestilling, vil du motta ordrebekreftelse inkl. angrefristskjema fra oss. Alle ordrebekreftelser vil bli sendt pr e-post.
Vi anbefaler at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med
bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, ber vi deg ta kontakt med oss så snart som mulig.
7. Betaling
Betaling i nettbutikken
Vi benytter Klarna som betalingsløsning. Du kan velge mellom å betale over faktura eller med kort.
Avbestilling
Hvis du bare avbestiller deler av bestillingen din, vil differansen bli tilbakebetalt.
Kreditering
Hvis vi senere må kreditere et kjøp som har blitt gjort med bank-/kredittkort, gjøres dette foretrukket mot det samme kredittkortet som ble brukt ved bestilling.
Endring av bestilling
Det er ikke mulighet for for oss å legge til nye varer på en bestilling som alt er godkjent med betaling over bank-/kredittkort. Vi må da registrere en ny ordre, ettersom vi ikke kan trekke mer enn det reservert beløp på den opprinnelige bestillingen. Eneste unntaket her er hvis en vare erstattes av en vare med lik eller lavere pris og eventuell portoendring pga større forsendelse ikke fører til høyere kjøpsbeløp enn det reserverte beløpet.
Merk at kjøpere under 18 år ikke har lov til å betale med kredittkort ved nettkjøp.
8. Levering m.v.
Varen fremsendes normalt som postpakke med eller uten sporing, såfremt ikke annet er avtalt.
Vi sender kun varer til adresser i Norge såfremt det ikke er gjort særskilt avtale om noe annet i forbindelse med bestilling.
Vi sender varer minst én gang i uken, utover dette kommer fremsendelsestiden på 2-4 virkedager, avhengig av hvor du bor i landet.
Vi tar forbehold om forsinkelser i ferieperioder. Hvis forsinkelsen skyldes at en vare ikke er på lager innen en uke, vil vi ta kontakt og høre om du ønsker dellevering. Resterende varer vil i så fall bli sendt deg fraktfritt.
Ved behov for rask levering ber vi deg ta kontakt med oss før du bestiller. Det samme gjelder hvis varene skal hentes i våre utsalg eller hos våre agenter.
Frakt og evt. andre forsendelsesutgifter fremkommer i nettbutikkens kasse.
9. Angrerett
Etter angrerettsloven bestemmelser har du som forbruker rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du mottok varene sammen med angrerettskjema og informasjon om angrerett. Du må da ta kontakt med oss slik at vi kan avtale hvordan retur av varene skal finne sted.
Disse vilkårene gjelder både ved kjøp i nettbutikken og kjøp ved ambulerende salg (salgsstands på møter, stevner osv.).
Du må gjerne åpne forpakningen for å se om dette er den varen du ønsker, men angreretten er ingen prøveperiode.
Angreretten gjelder dersom varen og originalemballasjen er i uforandret stand når den returneres. Alle eventuelle tilbehør skal også medfølge ved retur. Om du angrer hele ditt kjøp og sender alt tilbake, så tilbakebetaler vi hele beløpet du har betalt inklusive frakt og eventuell betalingsavgift. Ved delvis retur tilbakebetales ikke frakt eller betalingsavgift.
Angreretten faller bort på produkter med forsegling, så som CDer, DVDer og pafyme, dersom forseglingen er brutt.
Merk at disse bestemmelsene kun gjelder angrerett. Se pkt 10 og 11 for mangler ved varene.
Hvis bestillingen ikke hentes på ditt lokale postkontor, og sendes i retur av posten, får kunden kun tilbakebetalt varens verdi.
10. Feilleveringer eller transportskader
Vi anbefaler at du ved mottak av varen undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den er blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.
Hvis varen har mangler, er skadet eller ellers ikke samsvarer med bestillingen, ber vi deg kontakte oss snarest, jfr pkt 11.
11. Reklamasjon og garanti.
Reklamasjonsrett er i henhold til kjøpslovens bestemmelser.
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen. Vi vil deretter kontakte deg om hvordan reklamasjonen skal finne sted.
Reklamasjonsretten gjelder ikke normal slitasje eller feil som følge av uforsvarlig eller unormalt bruk.
12. Retur
Hvis en vare skal returneres, er det du som står for risikoen ved returfrakten. Husk derfor å sende varen godt emballert, helst i originalemballasjen. Vi anbefaler at du benytter Posten.
NB! Vi innløser ikke pakker sendt i oppkrav!
Etter avtale kan varer også ofte leveres inn til våre utsalg.
Husk å legge ved kjøpsbevis (kvittering, ordrebekreftelse e.l.) samt en beskrivelse av hvorfor du returnerer. Ved angrerett skal angrerettskjema være utfylt og lagt ved.
Hvis returen skyldes en berettiget reklamasjon (se pkt 11), vil vi dekke returporto. Kontakt oss på forhånd, så vil du motta en ferdig frankert pakkelapp.
Husk å oppgi navn og adresse samt kontonummer for eventuell tilbakebetaling.
13. Tilbakebetaling
Tilbakebetaling av penger i forbindelse med retur vil utelukkende finne sted til bankkonto. Vær derfor nøye med å oppgi korrekt kontonummer samt navn og adresse.
Tilbakebetalingen skjer normalt innen 14 dager etter vi har mottatt og verifisert din retur. Tilbakebetaling ved retur til våre utsalg skjer umiddelbart og i form av kontanter dersom returen er berettiget.
14. Personvern
Den Norske Israelsmisjon er ansvarlig for de personopplysninger du har gitt oss når du registrerer deg for å handle online eller gjennom telefon, faks eller brev.
Da godtar du også at vi kan bruke disse opplysningene til å fullføre våre forpliktelser ovenfor deg, og gi deg best mulig service.
Opplysningene kan også benyttes til markedsføring, for eksempel til utsendelse av tilbud, men kun for varer fra Misjonsbutikken Tabita.
Ønsker du å motta annen informasjon fra Den Norske Israelsmisjon, må du henvende deg til et av våre kontorer eller gi melding om dette på vår hjemmeside www.israelsmisjonen.no.
Vil du gjøre noen endringer av opplysningene, kan du logge inn og endre din profil i vår nettbutikk, eller du kan kontakte oss for hjelp.
15. Cookies
Nettbutikken benytter såkalte cookies. Vi er pliktig til å opplyse alle som besøker nettbutikken om at vi bruker cookies i følge lov om elektronisk kommunikasjon (trådde i kraft 25.07.13).
Nettbutikken kan brukes uten at cookies er aktivert, men du vil ikke kunne handle på siden uten cookies fordi dette brukes blant annet til å behandle din handlekurv. I tillegg blir det benyttet cookies til å samle inn anonym brukerstatistikk via Google Analytics.
16. Force majeure
Ved hendelser som regnes som force majeure som f.eks. streik, transportstopp, import- og eksportforbud, sykdom hos personell eller andre omstendigheter utenfor vår kontroll, kan det forekomme at vi ikke kan kan oppfylle våre forpliktelser nevnt i disse vilkårene sålenge force majeure råder. Dersom force majeure råder i mer enn to måneder og våre forpliktelser som en følge ikke oppfylles i mer enn 2 måneder har du og/eller vi rett til å heve avtalen uten sanksjoner.
17. Firmaopplysninger:
Adresse for Misjonsbutikken Tabita:
Holbergs Plass 4,
0166 OSLO.
Telefon: 404 32 455,
Telefax: 22 11 42 01.
E-post: post@tabita.no.
Adresse for Den Norske Israelsmisjon:
Holbergs Plass 4,
0166 OSLO.
Telefon 22 98 85 00,
Telefax: 22 11 42 01.
E-post: post@israelsmisjonen.no.
Organisasjonsnummer: NO 970 167 978 MVA.